Välkommen till min blogg!

Här kommer jag skriva om lite av varje som dyker upp under livets gång.



Jag kommer fokusera på mina stora intressen;återvinning och "remake"-tänk inom mode och inredning, sen blir det även lite tips och trendspaning förstås!

Välkomna till min värld!



måndag 30 juli 2012

Hittade denna underbara text

Den symboliserar rätt bra hur det kan kännas när man har en dröm som ständigt hämmas...tro därför alltid på dig själv och omge dig med människor som också gör det...

Vi går alla omkring med en vinge som vi inte kan flyga med
som blir som en puckel för oss som vi måste smyga med

Vi hade nog kunnat flyga om inte alla självutnämnda vicevärdar, skolmästare,
konstaplar, och alla de praktiska, taktiska, nitiska, kritiska, anemiska,
akademiska felfinnarna med pekpinnarna hade sagt:
Du kan väl inte flyga! Håll din på mattan din envingade jävel
och drömmer du ens om att våga
med ett enda vingeslag pröva din flygförmåga
så tar vi din vinge en dag

Vi går alla omkring med en vinge, en dröm, en längtan, en sång
Tänk om våra vingar finge flyga tillsammans en gång

Så om du ser en vinge flaxa över taken
ska du inte springa hem och bli nervös
du ska bara stanna och begrunda saken
och sen tänka:
där är en som sluppit lös

Kent Andersson




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar