Välkommen till min blogg!

Här kommer jag skriva om lite av varje som dyker upp under livets gång.



Jag kommer fokusera på mina stora intressen;återvinning och "remake"-tänk inom mode och inredning, sen blir det även lite tips och trendspaning förstås!

Välkomna till min värld!



torsdag 6 september 2012

Remake Uggla!

Som jag nämt tidigare fick jag massa fina påslakan av min snälla moster...ett av projekten som blivit till av dessa, är denna fina uggla, gjord helt av återvunna material och stoppad med vadd från en gammal innerkudde...
 
Här är ugglan under produktion, delarna är utklippta och kropp, vingar och ögon har jag sicksackat runt, näbben är av en bit filt.
 

Sydde fast knappar som ögon och gjorde stygn med tjockare gran för att markera ögonen ännu mera.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar