Välkommen till min blogg!

Här kommer jag skriva om lite av varje som dyker upp under livets gång.



Jag kommer fokusera på mina stora intressen;återvinning och "remake"-tänk inom mode och inredning, sen blir det även lite tips och trendspaning förstås!

Välkomna till min värld!



söndag 30 september 2012

Betong med dekor...

I somras gjöt jag lite i betong...dock inte lika mycket som jag tänkt göra då sommaren gick så fort!

Men lite blev det i allafall, och ett av projekten var detta hjärta som vid första anblicken kändes som den var misslyckad!







Jag tyckte det eftersom jag slarvat med att skaka ur bubblorna vilket gjorde att ytan inte blev slät utan mer grovhuggen....och eftersom den ändå var misslyckad ville jag testa att exprimentera lite genom att måla den.




  Det blev en turkos färg och där bubblorna i betongen lämnat gropar fyllde jag i med en guldmetallic färg, detta är det färdiga resultatet.


Lite fint blev det, och den ser nästan lite gammal och sliten ut, den är gjuten i en pastburk från geléhjärtan om nån vill testa formen...

Ser att färgerna inte kommer fram riktigt på bilderna som i verkligheten, då framträder guldfärgen på ett annat sätt.

Misslyckad blev i allafall till fin igen tack vare lite färg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar