Välkommen till min blogg!

Här kommer jag skriva om lite av varje som dyker upp under livets gång.



Jag kommer fokusera på mina stora intressen;återvinning och "remake"-tänk inom mode och inredning, sen blir det även lite tips och trendspaning förstås!

Välkomna till min värld!



torsdag 6 september 2012

Örngotts klänning!


Med lite fantasi kan ett örngott bli en klänning!! Tror ni mig inte? Tiita här då, Eden i en sprillans "nyproducerad" örngottsklänning! Remake lever! =0)

Ta bara ett gammalt örgott med färger och mönster du gillar vik tyget dubbelt längs med långsidan, sedan kan du måtta formen med en klänning el tunika du redan har. Lägg på sömsmån och klipp ut! Sicksacka fram och bakstycket, sy ihop delarna med avigsidan ut, vänd och sy på kantband runt ärmarna och i halsringningen. Tänk på att göra halsen tillräkligt vid/stor så huvudet kommer igenom utan problem. Jag valde att göra ett litet sprund bak med en knapp, för att inte få så vid hals!



Återvinning när den är som bäst! =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar