Välkommen till min blogg!

Här kommer jag skriva om lite av varje som dyker upp under livets gång.



Jag kommer fokusera på mina stora intressen;återvinning och "remake"-tänk inom mode och inredning, sen blir det även lite tips och trendspaning förstås!

Välkomna till min värld!



fredag 16 mars 2012

En ny lampskärm

Denna fina lampskärm har jag och Olivia pysslat ihop. Den är gjord av olika tygremsor som vi prytt med diverse pärlor, stommen kommer från en kakburk i plast och el sladden från en gammal fönsterlampa som låg i förrådet. I lampan finns även ett skydd från den gamla lampan som gör att tygremsorna inte kommer för nära lampan. Om du funderar på att göra en sån här lampa eller liknande hemma, se till att tyget har tillräckligt avstånd från lampan så att inte tyget blir för varmt. Lågenergilampor är att rekommendera eftersom de inte blir så varma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar