Välkommen till min blogg!

Här kommer jag skriva om lite av varje som dyker upp under livets gång.



Jag kommer fokusera på mina stora intressen;återvinning och "remake"-tänk inom mode och inredning, sen blir det även lite tips och trendspaning förstås!

Välkomna till min värld!



fredag 24 februari 2012

En lampskärm blir till....

...ja eller vi får väl se om det blir en lampskärm, det är första gången jag testar detta så man vet ju aldrig. Använde i allafall de spetsdukar jag köpte på loppis och grävde fram lite tapetklister från målarförådet...sen skulle jag låna min dotters badboll som form, men den hade hon tydligen testat att hålla mot pelletskaminen, så ja, det var inget badboll kvar...då hittade jag mammas pilatesboll i källaren, modell större, så lampan blir stooor! Lugn mamma plastade in den i gladpack innan jag gick på med dukar och tapetklister. =0) Nu skall den bara torka i minst ett dygn, sen får vi se hur den blir, så här ser den ut nu:

2 kommentarer:

  1. Oj, vilket projekt! Väntar med spänning! Tror att det kan bli häftigt med ljuset sedan när det strömmar genom hålen på dukarna. Kanske ger det ett fint mönster på väggen också! ;) /Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!Kul att du kollar här. jag tror också att ljuset kan bli jättefint har inte testat än...den är fortfarande på tork, men jag hoppas att den är klar tills i morgon, den är ju modell större om man säger så... =0) kram hälsa brorsan.

      Radera